Tichá voda?

Odesláno od dne v Seriál

Otec Hanky přišel do poradny se žádostí o vyšetření své dcery: „Na základní škole to byla premiantka, v pololetí prvního ročníku gymnázia ale měla pět čtyřek (matematika, chemie, dějepis, angličtina a informatika). Na konci roku sice dvě čtyřky vylepšila, já jsem ale naprosto přesvědčen, že takové výsledky neodpovídají jejím schopnostem. Hanka se učí velmi málo, navíc nárazově a nesystematicky. Snažil jsem se jí opakovaně domlouvat, vysvětloval jsem jí, jak je vzdělání důležité, na její motivaci k učení se to ale vůbec neodráží. Myslím si, že problém je v tom, že Hanka vůbec nevěří lidem kolem sebe. Profesorům ve škole odmlouvá, s námi rodiči, má neustálé konflikty, v nichž reaguje zcela nepřiměřeně – vybuchne, je hysterická a vulgární.“ 

Otec mi také vyprávěl o tom, že se rodina přestěhovala na samotu mimo město. Je mu jasné, že tím Hanka ztratila přímý kontakt s kamarády ze sousedství. „Když si chce někam vyrazit, je vázána na poslední autobus. Její nejlepší kamarádka se navíc odstěhovala do Prahy, jezdí zpět jen občas na víkendy, ty pak holky tráví spolu, Hanka u ní i přespává. V létě tráví Hanka hodně času s partou kamarádů z vesnice, kde mají chatu. To se mi ale moc nelíbí. Tihle lidi na ni mají špatný vliv, většinou už pracují a mají úplně jiný hodnotový systém.“
Když jsem se zeptala, co ode mě otec očekává, řekl: „Potřeboval bych, aby se Hanka začala konečně učit a pochopila, že vzdělání je pro ni nejdůležitější.“

Zhoršení prospěchu po přechodu ze základní školy na školu střední není jev nijak neobvyklý. V tomto případě je ale možná trochu překvapivé, jak je propad výrazný.  

V čem vidíte příčinu tohoto propadu a co všechno na něj může mít vliv?
Jaké informace bychom ještě potřebovali, abychom případu Hanky lépe rozuměli?

Své odpovědi můžete s ostatními sdílet formou komentáře a těšit se na druhý díl tohoto seriálu, který zveřejníme už za týden.

 

0

Komentáře