Tichá voda? - 2. díl

Odesláno od dne v Seriál

Jistě vás napadlo, že je důležité zjistit, jak to celé vidí Hanka. Tohle mi řekla při osobním setkání:
Vyrůstala v rodině s bratrem Michalem, který byl o dva roky starší. Její otec pracoval jako zástupce ředitele základní školy, maminka jako zdravotní sestra. Do školy nastoupila Hanka předčasně - šesté narozeniny oslavila až v prvním měsíci docházky do školy. Nároky školy zvládala od počátku bez problémů. Od malička ji lákaly nejrůznější sporty, proto od 6. třídy chodila dva roky do sportovní třídy. V 9. třídě vycházela se samými jedničkami. V jejích úvahách o střední škole hrálo dlouhou dobu prim studium oboru veterinární prevence. Jednou však viděla velmi zmrzačené zvíře a zapochybovala, zda by práci veterinářky zvládla.

Jejích pochybností využil otec, který od počátku doufal, že jeho dcera půjde studovat gymnázium – považoval jej za nejlepší přípravu pro studium na vysoké škole. Hanka se jeho přání podvolila, konec konců jako už mnohokrát. Celé své dětství se snažila tátovi vyhovět. Vždycky ji mrzelo, že táta se víc zajímá o Michala. Chodí s ním na fotbal, jezdí spolu na ryby, dělají spolu v dílně. U Hanky jej vždycky zajímalo jen to, jak zvládá školu. Měl o tom velmi dobrý přehled, protože byl zástupcem ředitele na té základní škole, kam Hanka chodila. Věřil, že z Hanky bude vysokoškolsky vzdělaná žena. Jeho představy podporoval fakt, že v nejrůznějších srovnávacích testech se vyskytovala vždy v pásmu nadprůměru, patřila k nejlepším ve škole. Hanka se tedy přihlásila na gymnázium. 

Jak je možné, že prospěch Hanky se po přechodu na gymnázium tak rapidně zhoršil? Jaké faktory v tom mohou hrát roli?

 

0

Komentáře