Blog
Motivace ke sportu a sebeúcta
Jakou roli hraje sportování při budování naší sebeúcty? Proč se lidé liší v tom, co je ke sportování motivuje ,a jak ke sportu, potažmo tréninku, přistupují?… Číst dál
Různé typy dětí = různá motivace ke sportu
Chcete, aby vaše děti sportovaly nebo se alespoň pravidelně hýbaly? Pak je dobré vědět, co různé typy ke sportu motivuje. Můžete totiž šlápnout vedle, a pak se divit, že vaše dítě sport nebaví. … Číst dál
Puberta a komunikace
Není snadné se s puberťáky domluvit - jejich mozek je totiž zaměstnán budováním dálnic. Nevěříte? Až pochopíte, co se jim děje v hlavě, budete tolerantnější vůči jejich náladám a lépe se s nimi domluvíme. … Číst dál
Co se mění a co zůstává?
Mění se typ v průběhu života? Naše chování se mění, vrozené nastavení mozku zůstává. Můžeme však rozvíjet to, co nám není přirozené, a díky tomu růst i podporovat rozvoj druhých lidí. … Číst dál
Máme se rádi? Nemáme se rádi…
Ne sebevědomí, ale sebeúcta je klíč k životní spokojenosti. Teorie typů nám umožňuje posilovat obě její složky - sebehodnotu (mám se rád takový, jaký jsem) i kompetentnost (vážím si sebe za to, co zvládám). … Číst dál
Proč nejsme autonomní?
Jaká jsou rizika vnější motivace? Proč některé děti hledají vlastní cestu a jiné potřebují osvědčený postup? Je potřeba autonomie vlastní všem lidem?… Číst dál
Ale takhle já to nemyslel!
Něco si myslíme a nějak to řekneme. Druzí si to ale vyloží po svém. Rozdíly mezi tím, jak si různí lidé naše sdělení interpretují, jsou překvapivě velké. Jak se pak máme domluvit? … Číst dál
Správná cesta? Přece ta moje…
Nebaví vás to, v čem se jiní nadšeně realizují? Děláte chyby v tom, co zvládne váš méně vzdělaný kolega? Můžete se překonávat, ale hrozí vám vyčerpání a vyhoření. Proč a co s tím? … Číst dál
Copak jsem úplně neschopná?
Možná jste si také zvolili profesi, která vás nenaplňuje. Trpíte pochybnostmi a nemáte energii. Inspirujte se Viktorií, které změnila svou profesi, a našla díky tomu sama sebe. … Číst dál
Špatná volba
Ve výběru střední školy by měly hrát důležitou roli nejen studijní předpoklady dítěte, ale také jeho typ osobnosti. Ten totiž ovlivňuje nejen učební styl, ale také to, co bude jednou v životě člověku dávat v práci smysl. V případě Hanky se ukázalo, že gymnázium nebyla nejlepší volba. … Číst dál